Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
nowaslupia.bip.jur.pl
Wyświetl stronę główną » Deklaracja dostępności
Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi.
Data publikacji strony internetowej: 2020-10-29. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-10-29.
Wytyczne standardu WCAG 2.1 dla dostępności treści internetowych, są następujące:
Zasada |
Wytyczne |
Kryterium sukcesu |
Poziom |
1 – Postrzegalność |
1.1 – Alternatywa w postaci tekstu |
1.1.1 – Treść nietekstowa |
A |
1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie |
1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) |
A |
|
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) |
A |
||
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) |
A |
||
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) |
AA |
||
1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości |
1.3.1 – Informacje i relacje |
A |
|
1.3.2 – Zrozumiała kolejność |
A |
||
1.3.3 – Właściwości zmysłowe |
A |
||
1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym |
AA |
||
1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości |
AA |
||
1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści |
1.4.1 – Użycie koloru |
A |
|
1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku |
A |
||
1.4.3 – Kontrast (minimalny) |
AA |
||
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu |
AA |
||
1.4.5 – Tekst w postaci grafiki |
AA |
||
1.4.10 – Zawijanie tekstu |
AA |
||
1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem |
AA |
||
1.4.12 – Odstępy w tekście |
AA |
||
1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa |
AA |
||
2 – Funkcjonalność |
2.1 – Dostępność z klawiatury |
2.1.1 – Klawiatura |
A |
2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę |
A |
||
2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe |
A |
||
2.2 – Wystarczająca ilość czasu |
2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu |
A |
|
2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie |
A |
||
2.3 – Ataki padaczki – Migotanie |
2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu |
A |
|
2.4 – Możliwość nawigacji |
2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków |
A |
|
2.4.2 – Tytuły stron |
A |
||
2.4.3 – Kolejność fokusu |
A |
||
2.4.4 – Cel linku (w kontekście) |
A |
||
2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony |
AA |
||
2.4.6 – Nagłówki i etykiety |
AA |
||
2.4.7 – Widoczny fokus |
AA |
||
2.5 – Sposoby wprowadzania danych |
2.5.1 – Gesty punktowe |
A |
|
2.5.2 – Anulowanie kliknięcia |
A |
||
2.5.3 – Etykieta w nazwie |
A |
||
2.5.4 – Aktywowanie ruchem |
A |
||
3 – Zrozumiałość |
3.1 – Możliwość odczytania |
3.1.1 – Język strony |
A |
3.1.2 – Język części |
AA |
||
3.2 – Przewidywalność |
3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem |
A |
|
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych |
A |
||
3.2.3 – Konsekwentna nawigacja |
AA |
||
3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja |
AA |
||
3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji |
3.3.1 – Identyfikacja błędu |
A |
|
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje |
A |
||
3.3.3 – Sugestie korekty błędów |
AA |
||
3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) |
AA |
||
4 – Kompatybilność |
4.1 – Kompatybilność |
4.1.1 – Parsowanie |
A |
4.1.2 – Nazwa, rola, wartość |
A |
||
4.1.3 – Komunikaty o stanie |
AA |
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Nie zostały spełnione następujące wymagania:
Powody wyłączenia:
SPEŁNIONE ZOSTAŁY NASTĘPUJĄCE WYMAGANIA:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-10-29. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: ALPANET - Polskie Systemy Internetowe,
42-400 Zawiercie, ul. 11 Listopada 6B, NIP: 6491660707 (z wyłączeniem dostępności architektonicznej).
Badanie dostępności strony zostało wykonane z pomocą następujących narzędzi:
W dniu 07.02.2022 dokonano przeglądu - Aktualizacji deklaracji na podstawie wykonanego audytu sprawdzającego:
W dniu 02.11.2023 dokonano przeglądu - Aktualizacji deklaracji na podstawie wykonanego audytu sprawdzającego:
W dniu 24.01.2024 dokonano przeglądu - Aktualizacji deklaracji na podstawie wykonanego audytu sprawdzającego:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarki.
Oprócz tego, dla użytkowników przygotowane zostały następujące skróty klawiszowe:
Realizując zapisy ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się w Urzędzie Miasta i Gminy uruchomiona została usługa wideotłumacza.
Aplikacja Wideotłumacz jest zainstalowana na przenośnym urządzeniu. Dzięki tej usłudze osoba głuchoniema znająca język migowy będzie mogła na każdym stanowisku załatwić sprawę w Urzędzie Miasta i Gminy w Nowej Słupi.
O chęci skorzystania z usługi wideotłumacza można wcześniej poinformować Urząd za pomocą poczty elektronicznej pisząc na adres: urzad@nowaslupia.pl lub bezpośrednio zgłosić w Sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi. Usługa realizowana jest bez oczekiwania na wyznaczenie terminu za pośrednictwem pracownika Urzędu.
Jednocześnie przypominamy, że z Urzędem można komunikować się następującymi metodami:
1. Załatwić sprawę przy pomocy osoby przybranej,
2. pocztą elektroniczną, adres: urzad@nowaslupia.pl,
3. skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, tel.: 41 3178700.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mariusz Trepka, urzad@nowaslupia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 41 3178760. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
1) Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi, ul. Rynek 15, 26-006 Nowa Słupia
2) Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi, Referat Ochrony Środowiska (I piętro) , ul. Staszica 18, 26-006 Nowa Słupia
Andrzej Gąsior
Burmistrz Miasta i Gminy
Nowa Słupia
Przyjmowanie skarg i wniosków - informacje
Godziny obsługi Interesantów:
PONIEDZIAŁEK: 7.30 - 15.30
WTOREK: 7.30 - 15.30
ŚRODA: 7.30 - 15.30
CZWARTEK: 7.30 - 15.30
PIĄTEK: 7.30 - 15.30
lub inny uzgodniony termin.
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG - KOMUNIKAT
Sesje Rady Miejskiej - on-line
Przewodniczący Rady Miejskiej - Zdzisław Dudzic
DYŻUR W KAŻDY CZWARTEK 13.00-15.00
przy sali konferencyjnej UMiG
tel . 41 3178-770
Miasto i Gmina Nowa Słupia
NIP 6572464005
REGON 291010406
kod TERYT 2604133
adres korespondencyjny:
26-006 Nowa Słupia, ul.Rynek 15
Kontakt:
skrzynka podawcza ePUAP:
/8cf2p6qd5k/skrytka
tel. 41 31-78-700
adres e-doręczenia:
AE:PL-52584-95124-UUAVC-17
email: urzad@nowaslupia.pl
Referat Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska
Nowa Słupia, ul.Staszica 18
tel. 41 3177-622
tel. 41 363-03-72
tel. 41 363-03-73
Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Nowej Słupi
Powiatowy Urząd Pracy
w Kielcach
Szukaj w BIP
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.