Artykuł pochodzi ze strony: www.nowaslupia.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.nowaslupia.bip.jur.pl/artykuly/6855

INFORMACJA PRZEWODNICZĄCEGO RADY MIEJSKIEJ W NOWEJ SŁUPI

Podtytuł: w sprawie „Raport o stanie Gminy Nowa Słupia za 2019 rok”

Szanowni Państwo! Mieszkańcy Miasta i Gminy Nowa Słupia!

Zgodnie z przepisem art.28aa ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym Burmistrz obowiązany jest przedstawić Radzie Miejskiej w Nowej Słupi  raport o stanie gminy, co roku do dnia 31 maja.

Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.

Debata ma odbyć się do końca czerwca, jednak wydane na podstawie specustawy COVID – 19 z dnia 2 marca 2020 r. Rozporządzenie Ministra Finansów przedłuża w tym roku ten termin o 60 dni, czyli do końca sierpnia. Raport będzie omawiany omawiany na sesji na której podejmowana jest uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium.

Na temat raportu mogą wypowiedzieć zarówno radni, jak i mieszkańcy.

W przypadku mieszkańców – istnieje wymóg złożenia pisemnego zgłoszenia popartego podpisami innych mieszkańców.

W związku z wprowadzeniem od  dnia 20 marca 2020 r. stanu epidemii na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej oraz obowiązującymi aktualnymi ograniczeniami informuję, że mieszkańcy, którzy będą chcieli zabrać głos w debacie i ewentualnie zadać pytania dotyczące treści raportu proszeni są o wysyłanie swoich opinii w obecnej chwili wyłącznie w wersji elektronicznej pod adres rada@nowaslupia.pl

Opinia zostanie przeczytana podczas sesji podczas której odbędzie się debata na temat raportu.

W przypadku odwołania stanu epidemii będą podejmowane kroki aby zminimalizować skutki nie dopuszczenia mieszkańców do udziału w debacie.

                                              Przewodniczący Rady  Miejskiej
                                                       /-/ Rafał Piasecki