Artykuł pochodzi ze strony: www.nowaslupia.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.nowaslupia.bip.jur.pl/artykuly/5767

Informacja o złożonej ofercie w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

Podtytuł: Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Łagów

Informacja o złożonej ofercie w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Łagów

 

            Wójt Gminy Nowa Słupia informuje, że w dniu 30.08.2018r. organizacja pozarządowa działająca pod nazwą Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Łagów złożyła wniosek  o dofinansowanie realizacji zadania publicznego w ramach wspierania zadań z zakresu nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania.

Złożony wniosek spełnia wymogi formalne oraz warunki określone w art. 19a ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 450) tj. wysokość dofinansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10.000,00zł i zadanie będzie realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni.

Zadanie powyższe oferent planuje realizować w okresie od 25.09.2018r. do 20.12.2018r.  a wysokość środków o jaką podmiot wnioskuje wynosi 3 000,00 zł. Zachowane są wszelkie warunki określone w art. 19a ust. 6 ustawy tj. podmiot nie otrzymał w tym roku dotacji przekraczającej 20.000,00 zł przyznanych w tym trybie a także art. 19a ust. 7, co oznacza, że ze środków pozostających w dyspozycji Wójta Gminy Nowa Słupia nie udzielono w roku 2018 w trybie art. 19a dotacji wyższych niż 20% budżetu przewidzianego na dotacje.

Zadanie polega na programie stypendialnym „Sakiewka Zbója Madeja”, poprzez wspieranie w formie stypendiów pieniężnych uzdolnionej i aktywnej społecznie młodzieży. Beneficjentami są uczniowie klas III gimnazjum i uczniowie klasy VII i VIII szkoły podstawowej. W Gminie Nowa Słupia program obejmuje Szkoły w Rudkach i Nowej Słupi. Biorąc pod uwagę grupę adresatów, opis potrzeb, jak i opis działań należy uznać jego realizację za celową.

Zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie jednostka samorządu terytorialnego zamierza zlecić w/w organizacji pozarządowej realizację zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert. Kwota dofinansowania przyznana przez Wójta Gminy Nowa Słupia to 3 000,00 zł.

Wobec powyższego Wójt Gminy Nowa Słupia w myśl art. 19a ust. 4 wspomnianej wcześniej ustawy informuje, że w terminie 7 dni od zamieszczenia oferty w Biuletynie Informacji Publicznej, stronie internetowej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń można zgłaszać uwagi dotyczące złożonej oferty.

Uwagi można przesłać drogą mailową na adres: urzad@nowaslupia.pl, faksem 41 317 72 21 lub dostarczyć na adres: Urząd Gminy w Nowej Słupi ul. Rynek 15, 26-006 Nowa Słupia.

Po upływie wyżej określonego terminu oraz rozpatrzeniu ewentualnych uwag, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego zawrze umowę o wsparcie realizacji zadania publicznego.