Artykuł pochodzi ze strony: www.nowaslupia.bip.jur.pl

Adres artykułu: www.nowaslupia.bip.jur.pl/artykuly/4246

Rejestr Instytucji Kultury

Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Nowa Słupia prowadzony jest na podstawie art. 14 ust 1 ustawy z dnia  25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz .U z 2012 poz.406) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012r w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U z 2012r. poz.189)

 

  1. Rejestr instytucji kultury jest prowadzony w postaci elektronicznej.
  2. Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
  3. Zmiany wpływu w rejestrze dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
  4. Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę dokonania zmiany wpisu w rejestrze.
  5. Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:  otwarty dostęp do zawartości rejestru, w tym publikacje w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora, wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
  1. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
  2. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony.
  3. Odpis pełny zawiera treść wszystkich dokonanych w księdze rejestrowej.
  4. Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
  5. Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłka polecona lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
  6. Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.