Pokaż/ukryj informację o istniejących skrótach klawiszowych

Skróty klawiszowe:

Włącz lektora.
Wyłącz lektora.

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miasta i Gminy w Nowej Słupi

Wyświetl stronę główną » DOSTĘPNOŚĆ » Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miasta i Gminy w Nowej Słupi

Stosownie do przepisów art. 14 w związku z art. 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.), ustala się Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miasta i Gminy w Nowej Słupi.

 

  1. Przeprowadzenie  przez  koordynatora oraz zespół do spraw współpracy z koordynatorem ds.  dostępności  oględzin  obiektów Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi pod kątem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami określonymi w przepisach ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.)

Termin realizacji do 30 września 2020 roku.

  1. Dokonanie przez koordynatora oraz zespół do spraw współpracy z koordynatorem analizy funkcjonującej dostępności w budynkach Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi i opracowanie propozycji zmian w zakresie:
    • architektonicznym,
    • cyfrowym,
    • informacyjno – komunikacyjnym.

Termin realizacji do 30 listopada 2020 roku.

  1. Dokonanie analizy sytuacji,  a  w  razie  konieczności  opracowanie  i  wdrażanie niezbędnych zmian mających na celu zapewnienie minimalnych wymagań w zakresie dostępności w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi, określonych w art. 6 ustawy, we wszystkich trzech obszarach:
  2. Dostępność architektoniczna:
  • zapewnić informację na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny,
  • zapewnić wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
  • zapewnić osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.
  1. Dostępność cyfrowa:
  • obowiązek  przestrzegania  ustawy  z  dnia  4  kwietnia  2019  r.  o  dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
  1. Dostępność informacyjno – komunikacyjna:
  • obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z 19 sierpnia 2011 o języku migowym i innych środkach komunikowania się (poczta elektroniczna, strony internetowe),
  • instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, niepełnosprawnych ruchowo urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia (wideodomofon głośnomówiący),
  • zapewnienie na stronie internetowej  możliwości odczytu tekstu maszynowo,
  • zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.

Termin realizacji do 31 marca 2021 roku.

  1. Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, Urząd nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami.

Termin realizacji – bieżące monitorowanie.

  1. Przygotowywanie i zamieszczanie na stronie BIP i przesłanie wg. właściwości raportów w zakresie;
  • informacji o spełnianiu przez dany podmiot minimalnych wymagań, których mowa w art. 6 ustawy,
  • w przypadku zapewnienia dostępu alternatywnego – analizę uzasadniającą brak zapewnienia dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami.

Termin realizacji do 31 marca roku następującego po tym, którego dotyczy raport.

Informacje

Rejestr zmian

2020-09-21 10:16

Dodanie artykułu - Mariusz Trepka

Filtrowanie bieżącej kategorii

Archiwum:

Oficjalna strona www

Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta

Andrzej Gąsior
Burmistrz Miasta i Gminy
Nowa Słupia

Przyjmowanie skarg i wniosków - informacje


Godziny obsługi Interesantów:
PONIEDZIAŁEK: 7.30 - 15.30
WTOREK:     7.30 - 15.30
ŚRODA: 7.30 - 15.30
CZWARTEK: 7.30 - 15.30
PIĄTEK: 7.30 - 15.30
lub inny uzgodniony termin.


DYŻUR PSYCHOLOGA


ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG - KOMUNIKAT


Sesje Rady Miejskiej - on-line


Przewodniczący Rady Miejskiej - Rafał Piasecki
DYŻUR W KAŻDY CZWARTEK 10.00-12.00
przy sali konferencyjnej UMiG
tel . 41 3178-770


Miasto i Gmina Nowa Słupia

NIP 6572464005 
REGON 291010406

kod TERYT 2604133

adres korespondencyjny:

26-006 Nowa Słupia, ul.Rynek 15


Kontakt:

skrzynka podawcza ePUAP:
   
/8cf2p6qd5k/skrytka

tel. 41 31-78-700

adres e-doręczenia:

AE:PL-52584-95124-UUAVC-17

email: urzad@nowaslupia.pl


Referat Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska
Nowa Słupia, ul.Staszica 18

tel. 41 3177-622

tel. 41 363-03-72

tel. 41 363-03-73


Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Nowej Słupi

TELEFONY


PLATFORMA ZAKUPOWA


Rzecznik Praw Obywatelskich


Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach

 

Powiatowy Urząd Pracy Kielce

Powiatowy Urząd Pracy
w Kielcach

System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego

 

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej Strona Dziennika Ustaw Monitor Polski Oficjalna strona Biuletynu Informacji Publicznej

Szukaj w BIP

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.