Skróty klawiszowe:
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
nowaslupia.bip.jur.pl
Wyświetl stronę główną » Gospodarka odpadami - informacje » Gospodarka odpadami » Gospodarka odpadami - informacje
Harmonogram odbioru odpadów
ZMIANA METODY NALICZANIA OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI ORAZ ZMIANA WYSOKOŚCI STAWEK OD 1 MARCA 2021 r.
Informujemy, że w związku z podjęciem przez Radę Miejską w Nowej Słupi Uchwały Nr XXXIX/4/21 Rady Miejskiej w Nowej Słupi z dnia 28 stycznia 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki tej opłaty oraz zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, z dniem 1 marca 2021 r. ulega zmianie metoda naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalni oraz wysokość stawki opłaty.
Wyżej wymieniona uchwała określa metodę ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, stanowi iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość i stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, tj.:
W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia oraz właściciela nieruchomości. W takim przypadku burmistrz określa, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc lub miesiące w których nie dopełniono obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, stosując wysokość stawki opłaty podwyższonej, tj.:
W związku z powyższymi zmianami właściciele nieruchomości zamieszkałych nie są zobowiązani do wypełnienia i złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Do właścicieli nieruchomości zostaną wysłane zawiadomienia o zmianie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, na podstawie dotychczas złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie złożonej deklaracji, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
W związku z powyższym organ podatkowy jakim jest Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia informuje, że złożone przez właścicieli nieruchomości deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będą podlegać weryfikacji, co do zgodności ilości osób zamieszkujących na nieruchomości ze stanem faktycznym.
Jeżeli wskazana liczba osób w złożonej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest zaniżona, obowiązkiem właściciela nieruchomości jest złożenie nowej deklaracji zawierającej dane zgodne ze stanem faktycznym, co do ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość.
W przypadku braku aktualizacji danych dotyczących ilości osób zamieszkujących nieruchomość w stosunku do właścicieli nieruchomości zaniżających ilość osób zamieszkujących na nieruchomości, będą wszczynane postępowania administracyjne mające na celu określenie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zgodnie z art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zawiadomienie o zmianie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.
Zgodnie z art. 10 ust. 2b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, kto wbrew obowiązkowi nie składa deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku zmiany danych - podlega karze grzywny do 5.000 zł.
Zgodnie z art. 10 ust. 2c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, kto wbrew złożonej informacji, o korzystaniu z przydomowego kompostownika, nie posiada kompostownika przydomowego lub nie kompostuje w nim bioodpadów stanowiących odpady komunalne - podlega karze grzywny do 5.000 zł.
Zmiana metody naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi spowodowana jest sygnałami od mieszkańców Gminy Nowa Słupia, iż dotychczasowa metoda naliczania opłaty od gospodarstwa domowego w zależności od ilości osób go tworzących jest niesprawiedliwa i krzywdząca dla niektórych właścicieli nieruchomości. W przypadku metody naliczania opłaty od liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomości, właściciele nieruchomości ponoszą równą stawkę opłaty z uwzględnieniem liczby osób zamieszkujących nieruchomość. Poniżej przedstawiamy jak kształtowała się wysokość miesięczna opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przeliczeniu na jednego mieszkańca tworzącego gospodarstwo domowe.
Wzrost wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi związany jest:
Ponadto informuję, że podmiotem odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Nowa Słupia w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. jest firma P.W. ORDER Tomasz Michta w związku z powyższym pojemniki na odpady zmieszane dostarczone przez obecną firmę pozostają w bezpłatnym użytkowaniu właścicieli nieruchomości co najmniej do 31 grudnia 2021 r.
Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia
/-/ Andrzej Gąsior
Wpłat za odbiór odpadów można dokonywać:
38 8507 0004 2007 7006 0381 0068 Bank Spółdzielczy o/Nowa Słupia;
We wszystkich sprawach związanych z odbiorem odpadów, uwagi można zgłaszać w Referacie Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi
z siedzibą w Nowej Słupi, ul. Staszica 18, w pokoju nr 14 bądź telefoniczne pod nr telefonu
/41/ 363-03-72.
INFORMACJE O MOBILNYCH ZBIÓRKACH ODPADÓW WIELKOGABARYTOWYCH, PODAWANE BĘDĄ NA BIEŻĄCO POPRZEZ OGŁOSZENIA URZĘDU GMINY W NOWEJ SŁUPI
!!!UWAGA!!!
Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia przypomina o obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, firma odbierająca odpady przyjmuje odpady jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę.
Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia na podstawie dokumentacji przekazanej przez firmę odbierającą odpady komunalne wydaje decyzję administracyjną na właściciela nieruchomości, który nie dopełnił obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, pomimo zadeklarowania selektywnej zbiórki i obciąża go stawką opłaty za odpady zmieszane za miesiąc,
w którym firma dokona zgłoszenia.
Informacja o gospodarce odpadami w Gminie Nowa Słupia
Informacja o gospodarce odpadami w Gminie Nowa Słupia
Urząd Gminy w Nowej Słupi informuje, że na podstawie art. 3 ust. 2 ppkt 9 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gminy mają obowiązek udostępniania na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy lub w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o:
a) podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu danej gminy, zawierające firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
Podmiotem odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Nowa Słupia w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. jest:
b) miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu danej gminy niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, bioodpadów stanowiących odpady komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
c) osiągniętych przez gminę oraz podmioty odbierające odpady komunalne na podstawie umowy z właścicielem nieruchomości, w danym roku kalendarzowym, wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
d) punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zawierające:
– firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
– adresy punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie danej gminy wraz ze wskazaniem rodzajów przyjmowanych odpadów oraz dni i godzin ich przyjmowania,
Od 1 czerwca 2015 r. na terenie Oczyszczalni ścieków w Rudkach funkcjonuje Gminny Punkt
Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (GPSZOK)
Gminny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych czynny jest:
z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
W GPSZOK przyjmowane są następujące rodzaje odpadów:
e) zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, o których mowa w ustawie z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1895), zawierające:
– firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres zbierającego zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
– adresy punktów zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego na terenie danej gminy,
f) adresach punktów zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon, powstających w gospodarstwach rolnych lub zakładów przetwarzania takich odpadów, jeżeli na obszarze gminy są położone gospodarstwa rolne;
ul. Słoneczna, 28-131 Solec Zdrój, Sortownia odpadów w msc. Zborów, 28-131 Solec Zdrój
Firma zajmująca się zbiórką użytych opon m.in.: z maszyn rolniczych
Brzeziny, ul. Nidziańska 3, 26-026 Morawica
Firma skupująca i przetwarzająca folie poużytkowe w rolnictwie, folie strecz po sianokiszonkach, folie opakowaniowe
Al. Solidarności 21, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
Firma skupująca i przetwarzająca folie poużytkowe w rolnictwie, folie strecz po sianokiszonkach, folie opakowaniowe
Al. Solidarności 21, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
Regulamin Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
7466
Razy
czytano
6101
Id
artykułu
Informacje
Źródło informacji: Urząd Miasta i Gminy Nowa Słupia.
Data utworzenia: 2019-02-25.
Wprowadził do systemu: Mariusz Trepka. Data wprowadzenia: 2019-02-25 12:53:53.
Zatwierdził do publikacji: Mariusz Trepka. Data publikacji: 2019-02-25 12:53:53.
Dokumenty
Rejestr zmian
2021-04-01 09:48 |
---|
Edycja artykułu - Mariusz Trepka |
2021-03-04 11:37 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Mariusz Trepka |
2020-12-29 09:22 |
---|
Edycja artykułu - Mariusz Trepka |
2020-01-08 08:21 |
---|
Edycja artykułu - Mariusz Trepka |
2019-12-11 11:42 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Mariusz Trepka |
2019-12-11 11:42 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Mariusz Trepka |
2019-12-11 11:39 |
---|
Edycja artykułu - Mariusz Trepka |
2019-12-11 11:38 |
---|
Edycja artykułu - Mariusz Trepka |
2019-12-11 11:34 |
---|
Edycja artykułu - Mariusz Trepka |
2019-06-03 08:54 |
---|
Edycja artykułu - Mariusz Trepka |
2019-02-25 12:58 |
---|
Edycja artykułu - Mariusz Trepka |
2019-02-25 12:53 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Mariusz Trepka |
2019-02-25 12:53 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Mariusz Trepka |
2019-02-25 12:53 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Mariusz Trepka |
2019-02-25 12:53 |
---|
Dodanie załącznika/ załączników - Mariusz Trepka |
2019-02-25 12:53 |
---|
Dodanie artykułu - Mariusz Trepka |
Andrzej Gąsior
Burmistrz Miasta i Gminy
Nowa Słupia
Przyjmowanie skarg i wniosków - informacje
Godziny obsługi Interesantów:
PONIEDZIAŁEK: 7.30 - 15.30
WTOREK: 7.30 - 15.30
ŚRODA: 7.30 - 15.30
CZWARTEK: 7.30 - 15.30
PIĄTEK: 7.30 - 15.30
lub inny uzgodniony termin.
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG - KOMUNIKAT
Sesje Rady Miejskiej - on-line
Przewodniczący Rady Miejskiej - Rafał Piasecki
DYŻUR w każdą środę 10.00-12.00
/obok sali konferencyjnej UMiG/
Miasto i Gmina Nowa Słupia
NIP 6572464005
REGON 291010406
kod TERYT 2604133
adres korespondencyjny:
26-006 Nowa Słupia, ul.Rynek 15
Kontakt:
skrzynka podawcza ePUAP:
/8cf2p6qd5k/skrytka
tel. 41 31-78-700
faks. 41 31-77-221
email: urzad@nowaslupia.pl
Referat Gospodarki Komunalnej
i Ochrony Środowiska
Nowa Słupia, ul.Staszica 18
tel. 41 3177-622
tel. 41 363-03-72
tel. 41 363-03-73
Miejsko- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Nowej Słupi
Powiatowy Urząd Pracy
w Kielcach
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.