Artykuł pochodzi ze strony: www.nowaslupia.bip.jur.pl
Adres artykułu: www.nowaslupia.bip.jur.pl/artykuly/7139
Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia informuje, że w dniu 01.10.2020 r. organizacja pozarządowa działająca pod nazwą Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Dębna i Jeziorka złożyła wniosek o dofinansowanie realizacji zadania publicznego w ramach wspierania zadań z zakresu przeciwdziałania patologiom społecznym: alkoholizmowi i narkomanii.
Złożony wniosek spełnia wymogi formalne oraz warunki określone w art. 19a ust.1 pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r., poz. 1570 poźn.zm.) tj. wysokość dofinansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10.000,00 zł i zadanie będzie realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni.
Zadanie powyższe oferent planuje realizować w okresie od 13.10.2020 r. do 30.11.2020 r. a wysokość środków o jaką podmiot wnioskuje wynosi 2.000,00 zł. Zachowane są wszelkie warunki określone w art. 19a ust. 6 ustawy tj. podmiot nie otrzymał w tym roku dotacji przekraczającej 20.000,00 zł przyznanych w tym trybie a także art. 19a ust. 7, co oznacza, że ze środków pozostających w dyspozycji Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia nie udzielono w roku 2020 w trybie art. 19a dotacji wyższych niż 20% budżetu przewidzianego na dotacje.
Głównym celem zadania jest propagowanie aktywnego i zdrowego trybu życia, spędzania czasu z dala od uzależnień oraz przybliżenie tematyki zagrożeń związanych z właściwym funkcjonowaniem dzieci w środowisku szkolnym i cyberprzestrzeni. Biorąc pod uwagę grupę adresatów, opis potrzeb jak i opis działań należy uznać jego realizację za celową.
Zgodnie z art. 19a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie jednostka samorządu terytorialnego zamierza zlecić w/w organizacji pozarządowej realizację zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert. Kwota dofinansowania przyznana przez Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia to 2.000,00 zł.
Wobec powyższego Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia w myśl art. 19a ust. 4 wspomnianej wcześniej ustawy informuje, że w terminie 7 dni od zamieszczenia oferty w Biuletynie Informacji Publicznej, stronie internetowej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń można zgłaszać uwagi dotyczące złożonej oferty.
Uwagi można przesyłać drogą mailową na adres : urzad@nowaslupia.pl, faksem 41 317 72 21 lub dostarczyć na adres: Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi ul. Rynek 15, 26-006 Nowa Słupia.
Po upływie wyżej określonego terminu oraz rozpatrzeniu ewentualnych uwag, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego zawrze umowę o wsparcie realizacji zadania publicznego.