Artykuł pochodzi ze strony: www.nowaslupia.bip.jur.pl
Adres artykułu: www.nowaslupia.bip.jur.pl/artykuly/6855
Szanowni Państwo! Mieszkańcy Miasta i Gminy Nowa Słupia!
Zgodnie z przepisem art.28aa ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym Burmistrz obowiązany jest przedstawić Radzie Miejskiej w Nowej Słupi raport o stanie gminy, co roku do dnia 31 maja.
Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
Debata ma odbyć się do końca czerwca, jednak wydane na podstawie specustawy COVID – 19 z dnia 2 marca 2020 r. Rozporządzenie Ministra Finansów przedłuża w tym roku ten termin o 60 dni, czyli do końca sierpnia. Raport będzie omawiany omawiany na sesji na której podejmowana jest uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium.
Na temat raportu mogą wypowiedzieć zarówno radni, jak i mieszkańcy.
W przypadku mieszkańców – istnieje wymóg złożenia pisemnego zgłoszenia popartego podpisami innych mieszkańców.
W związku z wprowadzeniem od dnia 20 marca 2020 r. stanu epidemii na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej oraz obowiązującymi aktualnymi ograniczeniami informuję, że mieszkańcy, którzy będą chcieli zabrać głos w debacie i ewentualnie zadać pytania dotyczące treści raportu proszeni są o wysyłanie swoich opinii w obecnej chwili wyłącznie w wersji elektronicznej pod adres rada@nowaslupia.pl
Opinia zostanie przeczytana podczas sesji podczas której odbędzie się debata na temat raportu.
W przypadku odwołania stanu epidemii będą podejmowane kroki aby zminimalizować skutki nie dopuszczenia mieszkańców do udziału w debacie.
Przewodniczący Rady Miejskiej
/-/ Rafał Piasecki