Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2020 poz. 713) w związku z art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2020 poz. 1057) oraz na podstawie uchwały Nr VIII/59/10 Rady Gminy Nowa Słupia z dnia 29 września 2010r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tej organizacji, zarządza się co następuje:
§1 Ogłaszam rozpoczęcie konsultacji społecznych projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Nowa Słupia z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2021.
§2 Celem konsultacji jest wypracowanie priorytetów i zasad współpracy finansowej i pozafinansowej przez samorząd Gminy Nowa Słupia w zakresie pożytku publicznego w roku 2021.
§3 Przedmiotem konsultacji jest rozpoznanie stanowiska organizacji pozarządowych w sprawie projektu uchwały dotyczącej Programu w zakresie realizowania zdalnej polityki wspierania aktywności pożytku publicznego.
§4 Konsultacje o których mowa w § 1 zostaną przeprowadzone w okresie od 23 września 2020r. do 7 października 2020r.
§5 Konsultacje będą miały formę:
- pisemną,
- bezpośredniego spotkania.
- Uwagi i opinie dotyczące przedmiotowego projektu należy zgłaszać na formularzu stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia:
- elektronicznie na adres: urzad@nowaslupia.pl, lub
- pisemnie na adres Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi, ul. Rynek 15, 26-006 Nowa Słupia.
- Na kopercie lub w tytule e-maila należy wpisać: Konsultacje-Program współpracy na 2021 rok.
- Nie będą uwzględniane opinie, uwagi i propozycje:
- przekazane w innej formie niż według załączonego wzoru formularza konsultacji społecznych,
- złożone po terminie,
- niepodpisane czytelnie imieniem i nazwiskiem osoby upoważnionej do reprezentowania organizacji.
- Termin bezpośredniego spotkania wyznacza się na dzień 2 października 2020 r. na godz. 13:30. Miejsce spotkania – Sala Konferencyjna Urzędu Miasta i Gminy Nowa Słupia.
§6 Komórką odpowiedzialną za prowadzenie konsultacji jest Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi.
- Informacje w sprawie konsultacji można uzyskać w Urzędzie Gminy pokój Nr 12 oraz pokój Nr 20 lub pod numerem telefonu (41) 31 78 767, (41) 31 78 768.
§7 Po przeprowadzeniu konsultacji, projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu zostanie przedłożony do uchwalenia Radzie Miejskiej w Nowej Słupi.
§8 Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miasta i Gminy Nowa Słupia.
§9 Zarządzenie podlega ogłoszeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Nowej Słupi oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Nowej Słupi.
§10 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta i Gminy Nowa Słupia
/-/ Andrzej Gąsior
Załącznik
do Zarządzenia Nr 112/2020
Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupiaz dnia 22.09.2020 r.
Formularz zmian do projektu uchwały w sprawie przyjęcia
Programu współpracy Miasta i Gminy Nowa Słupia z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2021
Lp.
|
Stan zapisu w projekcie Programu wraz z nr rozdziału i punktem
|
Sugerowana zmiana (konkretny sugerowany zapis rozdziału i punkt)
|
Uzasadnienie
|
|
|
|
|
Podmiot zgłaszający propozycje
|
Dane kontaktowe
|
Data wypełnienia
|
|
|
|
Podpis osoby upoważnionej
……………………………
Uchwała Nr ....................
Rady Miejskiej w Nowej Słupi
z dnia .................... 2020 r.
w sprawie przyjęcia rocznego Programu współpracy Miasta i Gminy Nowa Słupia z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2021
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 5a ust. 1 i 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1057) Rada Miejska w Nowej Słupi uchwala się, co następuje:
§1.Uchwala się roczny Programu współpracy Miasta i Gminy Nowa Słupia z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2021, w brzmieniu określonym w załączniku do uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Nowa Słupia.
§ 3. Uchwała podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
Uzasadnienie:
Jednym z zadań gminy określonym przez ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020r., poz. 713) jest współpraca z organizacjami pozarządowymi.
Zasady korzystania przez organy administracji publicznej z działalności organizacji pozarządowych określa szczegółowo ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057). Ustala ona sferę zadań publicznych w ramach których m.in. samorząd terytorialny współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. Formy tej współpracy w oparciu o wymienioną ustawę określa uchwalony przez Radę Gmin Program.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest w pełni uzasadnione.
Załącznik do uchwały Nr …………
z dnia …………………..
Program współpracy Gminy Nowa Słupia z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2021
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. Podstawa Rocznego Programu Współpracy Miasta i Gminy Nowa Słupia z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2021 rok, zwanego dalej „Programem” jest ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwała Rady Gminy Nowa Słupia Nr XLI/59/17 z dnia 31 sierpnia 2017 r. w sprawie określenia trybu postepowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Nowa Słupia dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, na zadania inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, sposobu rozliczania dotacji oraz sposobu kontroli wykonywania zadania.
§ 2. Program stanowi element polityki społeczno-finansowej Gminy Nowa Słupia.
§ 3. Celem Programu jest skuteczne działanie na rzecz poprawy jakości życia mieszkańców poprzez rozwijanie współpracy samorządu Gminy Nowa Słupia z organizacjami pozarządowymi w szczególności dla podnoszenia skuteczności i efektywności działań podejmowanych w zakresie zlecenia i realizacji zadań publicznych oraz wspólnego określenia zasad, obszarów, kierunków i form wzajemnej współpracy.
§ 4. Ilekroć w programie jest mowa o:
- Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- organizacjach pozarządowych – należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe, osoby prawne i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- Programie – należy przez to rozumieć niniejszy roczny Program współpracy Gminy Nowa Słupia z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- Gminie – należy przez to rozumieć Miasto i Gminę Nowa Słupia,
- Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy Nowa Słupia,
- Radzie Miejskiej– należy przez to rozumieć Radę Miejską w Nowej Słupi,
- Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miasta i Gminy w Nowej Słupi
- dotacjach – należy przez to rozumieć podlegające szczególnym zasadom rozliczenia, wydatki budżetu Gminy przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizatorom,
- konkursie – rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11, ust. 2 i w art. 13 Ustawy.
§ 5. Program obejmuje współpracę Gminy z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz mieszkańców Gminy.
Rozdział 2.
Cel główny oraz cele szczegółowe programu
§ 6. Celem głównym Programu jest budowanie partnerstwa pomiędzy Gminą, a organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami, służącego rozpoznaniu i zaspokojeniu potrzeb mieszkańców, podnoszeniu efektywności wspólnie podejmowanych działań oraz wzmocnieniu roli aktywności obywatelskiej w rozwiązywaniu problemów lokalnych.
§ 7. Celami szczegółowymi Programu są:
- budowanie i umacnianie w świadomości społecznej poczucia odpowiedzialności za siebie, swoje otoczenie, wspólnotę lokalną oraz jej tradycje,
- umocnienie lokalnych działań, stworzenie warunków do powstania inicjatyw i struktur funkcjonujących na rzecz społeczności lokalnej,
- zapewnienie warunków do zwiększenia aktywności lokalnej mieszkańców,
- poprawa jakości życia mieszkańców gminy poprzez pełniejsze zaspokojenie potrzeb społecznych,
- prezentacja dorobku organizacji pozarządowych i innych podmiotów i promowanie ich osiągnięć,
- zwiększenie roli organizacji pozarządowych w realizacji zadań publicznych,
- zwiększenie udziału organizacji pozarządowych w procesie konsultacji społecznych,
- tworzenie współpracy opartej na wzajemnym partnerstwie, uczciwej konkurencji i jawności,
- zwiększenie aktywności organizacji pozarządowych w pozyskiwaniu środków pozabudżetowych na rzecz mieszkańców Gminy,
- uzupełnienie działań Gminy w zakresie nieobjętym przez jej struktury samorządowe.
Rozdział 3.
Zasady współpracy
§ 8. Współpraca Gminy z organizacjami pozarządowymi odbywa się na zasadach:
- pomocniczości - polegającej na wspieraniu działalności organizacji pozarządowych oraz umożliwieniu im realizacji zadań publicznych w sposób profesjonalny, terminowy i jak najbardziej ekonomiczny;
- suwerenności stron – oznaczającej, że Gmina i organizacje pozarządowe podejmujące współpracę zachowują autonomię i niezależność względem siebie,
- partnerstwa – oznaczającej, że strony ustalają zakres współpracy, uczestniczą w identyfikowaniu oraz definiowaniu problemów społecznych i zadań, wypracowywaniu najlepszych sposobów ich realizacji, traktując się wzajemnie, jako podmioty równoprawne w tych procesach,
- efektywności – polegającej na dążeniu do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów w realizacji zadań publicznych,
- uczciwej konkurencji i jawności - zakładającej kształtowanie przejrzystych zasad współpracy, opartych na równych i jawnych kryteriach wyboru realizatora zadania publicznego oraz zapewnienia równego dostępu do informacji, działania oraz procedury współpracy są przejrzyste a decyzje obiektywne.
§ 9. Ze strony Gminy program realizują:
- Rada Miejska – w zakresie wyznaczania przedmiotu i form współpracy oraz przydzielania środków finansowych na realizacje współpracy,
- Burmistrz – w zakresie wykonywania uchwały rady w sprawie przyjęcia programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2021 r. w tym w szczególności wyboru podmiotów, którym zleca się zadania publiczne, zawarcia stosownych umów z określeniem wysokości dotacji oraz kontroli wykonywania zadań i wykorzystania dotacji.
- Urząd – w zakresie bieżącej realizacji programu, w tym oceny zgodności ofert na realizację zadań z potrzebami i programem oraz ustawą o pożytku publicznym i o wolontariacie, bieżącej oceny wykonywania zleconych zadań i rozliczenia przydzielonych środków.
Rozdział 4.
Zakres przedmiotowy
§ 10. Przedmiotem współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi jest:
- realizacja zadań publicznych określonych w art. 4 Ustawy,
- konsultowanie projektów uchwał Rady Miejskiej na etapie ich tworzenia.
Rozdział 5.
Formy współpracy
§ 11. Współdziałanie Gminy z organizacjami pozarządowymi obejmuje współpracę o charakterze:
- pozafinansowym,
- finansowym.
§ 12. Współpraca pozafinansowa Gminy z organizacjami pozarządowymi, opierać się będzie na:
- wzajemnym informowaniu się o planowanych kierunkach działalności i współdziałaniu w celu zharmonizowania tych kierunków,
- podejmowaniu wspólnych działań na rzecz diagnozowania problemów społecznych mieszkańców,
- konsultowaniu z organizacjami pozarządowymi, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
- udzielaniu pomocy organizacjom pozarządowym w zakresie informowania o możliwościach pozyskiwania środków finansowych z różnych źródeł,
- obejmowaniu na wniosek organizacji pozarządowej patronatem Burmistrza, przedsięwzięć realizowanych przez tę organizację na rzecz mieszkańców Gminy,
- pomocy w nawiązywaniu przez organizacje pozarządowe kontaktów o zasięgu regionalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym poprzez udzielanie rekomendacji organizacjom i podmiotom starającym się o nawiązanie takich kontaktów,
- w miarę możliwości nieodpłatnym udostępnianiu lokali komunalnych do spotkań organizowanych przez organizacje pozarządowe, których tematyka wiąże się z Programem.
§ 13. Współpraca finansowa obejmować będzie:
- zlecenie organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie, które mogą mieć formy:
- powierzenia wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,
- wspieranie wykonania zadań publicznych wraz z udzielaniem dotacji i pożyczek na dofinansowanie ich realizacji,
- zawieranie umów o wykonanie inicjatywy lokalnej na zasadach określonych w Ustawie.
Rozdział 6.
Priorytetowe zadania publiczne
§ 14. Zadania publiczne przewidziane do realizacji w 2021 roku obejmują następujące obszary działań:
- wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej poprzez m.in:
- organizowanie zajęć i szkolenie w wybranych dyscyplinach sportowych,
- organizowanie i prowadzenie sportowych zajęć pozalekcyjnych z dziećmi i młodzieżą,
- stwarzanie warunków do rozwoju różnych dyscyplin sportu oraz udział w rozgrywkach, zawodach, turniejach sportowych,
- organizowanie zawodów sportowych o zasięgu lokalnym i regionalnym, posiadających istotne walory merytoryczne i promocyjne dla Gminy,
- modernizacja i utrzymanie gminnej bazy sportowej,
- propagowanie sportu poprzez czynny i bierny udział mieszkańców,
- wspieranie działań na rzecz propagowania zdrowego stylu życia,
- przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym poprzez m.in:
- organizowanie i prowadzenie sportowych zajęć pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży z wykorzystaniem elementów programów profilaktycznych,
- zorganizowanie letniego wypoczynku dzieciom i młodzieży z rodzin patologicznych i zagrożonych alkoholizmem z programem profilaktyki uzależnień,
- przeciwdziałanie uzależnieniom wśród dzieci i młodzieży poprzez promowanie aktywnego spędzenia czasu wolnego,
- działalności na rzecz osób niepełnosprawnych poprzez m.in: organizowanie integracyjnych zajęć,
- działalności na rzecz pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji poprzez m.in.:
- zapobieganie wykluczeniu społecznemu seniorów poprzez wspieranie dożywiania osób znajdujących się w trudnych warunkach bytowych,
- wspieranie działań na rzecz osób starszych oraz rodzin służących integracji społecznej i wyrównywaniu szans tych osób,
- kulturę, sztukę, ochronę kultury i dziedzictwa narodowego poprzez m.in.: wydawanie publikacji promocyjnej Gminy,
- turystykę i krajoznawstwo,
- ratownictwo i ochronę ludności,
- naukę, szkolnictwo wyższe, edukację, oświatę i wychowanie,
- działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnej
- rewitalizację, poprzez m.in.:
- organizację i pomoc w utrzymaniu placów zabaw i innych miejsc rekreacyjnych służących społeczności lokalnej,
- modernizację i utrzymanie świetlic środowiskowych i klubów,
- działalność charytatywną.
Rozdział 7.
Okres realizacji programu
§ 15. Postanowienia Programu obowiązują od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 r.
Rozdział 8.
Sposób realizacji programu
§ 16.
- Zlecenie realizacji zadań publicznych Gminy organizacjom pozarządowym obejmuje w pierwszej kolejności te zadania, które Program określa, jako zadania priorytetowe i odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.
- Otwarty konkurs ofert jest ogłaszany przez Burmistrza i przeprowadzany w oparciu o przepisy Ustawy oraz wydane na jej podstawie przepisy wykonawcze, chyba, że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecenia lub dane zadanie można zrealizować efektywniej w inny sposób określony w przepisach odrębnych (w szczególności na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych).
- Ogłoszenie konkursu może nastąpić jedynie na zadania przewidziane w budżecie Gminy.
- Na wniosek organizacji pozarządowych, Burmistrz może zlecić realizację zadań publicznych o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert, na zasadach określonych w art. 19a Ustawy.
- Organizacje mogą z własnej inicjatywy złożyć wniosek na realizację zadania publicznego na zasadach określonych w art. 12 Ustawy.
- Głównymi podmiotami realizującymi program są:
- Rada Miejska w zakresie kreowania polityki społecznej Gminy oraz określenia wysokości środków finansowych na jej realizację,
- Burmistrz w zakresie realizacji polityki wytyczonej przez Radę Miejską,
- Organizacje pozarządowe realizujące zadania publiczne we współpracy z Gminą.
- Program ma charakter otwarty i zakłada możliwość uwzględniania nowych form współpracy i doskonalenia tych, które już zostały uchwalone.
- Wnioski, uwagi i propozycje dotyczące realizacji programu mogą być zgłaszane przez organizacje pozarządowe Burmistrzowi i wykorzystywane do usprawnienia współpracy.
Rozdział 9.
Wysokość środków planowanych na realizację Programu
§ 17.
- Gmina na realizację Programu w roku 2021 planuje przeznaczyć środki finansowe w wysokości nie mniejszej niż 190.000,00 zł.
- Szczegółowe rozdysponowanie środków na poszczególne zadania zostaną określone w uchwale budżetowej na 2021 rok.
Rozdział 10.
Sposób oceny realizacji Programu
§ 18.
- Miernikami efektywności realizacji programu w danym roku będą informacje dotyczące w szczególności:
- liczby ofert, które wpłynęły od podmiotów,
- liczby podmiotów biorących udział w realizacji Programu,
- liczby umów zawartych z organizacjami na realizację zadań publicznych w ramach posiadanych środków finansowych,
- liczby osób, które były adresatami (beneficjentami) działań publicznych realizowanych przez podmioty,
- wielkość środków przeznaczonych na realizację Programu,
- wielkość środków finansowych zaangażowanych przez podmioty Programu na realizację zadań publicznych ujętych w Programie.
- Bieżącym monitoringiem realizacji zadań programu zajmują się właściwe merytorycznie komórki organizacyjne Urzędu.
- Burmistrz, nie później niż do dnia 30 kwietnia 2022 r. przedłoży Radzie Miejskiej sprawozdanie z realizacji Programu.
Rozdział 11.
Informacje o sposobie tworzenia Programu oraz przebiegu konsultacji
§ 19.
- Projekt Programu na rok 2021 był tworzony etapowo, został opracowany w oparciu o Program na rok 2020.
- Za przygotowanie Programu odpowiedzialny był Referat Organizacyjny i Spraw Społecznych Urzędu.
- Program został skierowany do konsultacji w formie ogłoszenia zgodnie z Uchwałą Nr VIII/59/10 Rady Gminy Nowa Słupia z dnia 29 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania się z organizacjami pozarządowymi i podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
- Wyniki konsultacji, w postaci protokołu z ich przebiegu, zostały opublikowane na stronie internetowej Urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej, wywieszono na tablicy informacyjnej Urzędu.
- Ostateczna wersja Programu, po przeprowadzeniu konsultacji, skierowana została przez Burmistrza pod obrady Rady Miejskiej celem podjęcia stosownej uchwały.
- Po uchwaleniu, Program na rok 2021 zostanie ogłoszony na stronie internetowej Urzędu, w Biuletynie Informacji Publicznej, wywieszony na tablicy informacyjnej Urzędu.
Rozdział 12.
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowej do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert
§ 20.
- Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w ramach ogłoszonych przez Gminę otwartych konkursów ofert.
- Komisję konkursową powołuje Burmistrz najpóźniej w ostatnim dniu składania ofert w formie zarządzenia.
- Komisja konkursowa składa się z co najmniej trzech przedstawicieli Burmistrza oraz z co najmniej dwóch osób wskazanych przez organizacje pozarządowe, z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje pozarządowe, biorące udział w konkursie.
- Komisja może obradować i podejmować decyzje w obecności co najmniej połowy jej składu.
- W pracach komisji konkursowej mogą uczestniczyć także, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
- Przewodniczącym komisji konkursowej jest przedstawiciel wskazany przez Burmistrza.
- Przewodniczący i członkowie przed pierwszym posiedzeniem, po zapoznaniu się z wykazem złożonych ofert składają oświadczenie o niepozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym z biorącym udział w procedurze konkursowej, który mógłby budzić uzasadnioną wątpliwość, co do ich bezstronności podczas oceniania ofert lub w przeciwnym wypadku powiadamiają o rezygnacji z prac w komisji.
- Pracownik merytoryczny przedkłada komisji konkursowej wypełnione formularze oceny formalnej, celem zapoznania się.
- Komisja konkursowa nie rozpatruje ofert posiadających negatywną ocenę formalną dokonaną na podstawie stosownego zarządzenia Burmistrza w przedmiotowej sprawie.
- Ocena merytoryczna Komisji konkursowej dokonywana jest na podstawie stosownego Zarządzenia Burmistrza i winna być przeprowadzona w ciągu 7 dni od dnia dokonania oceny formalnej.
- Z prac komisji konkursowej sporządza się protokół.
- Protokół z posiedzenia komisji konkursowej przewodniczący komisji przedstawia Burmistrzowi w terminie nieprzekraczającym 7 dni od dnia posiedzenia komisji.
- Decyzję o zleceniu zadania publicznego oraz udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz po zapoznaniu się z opinią komisji w terminie 7 dni od daty otrzymania protokołu z posiedzenia komisji konkursowej.